سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سوئیچ شبکه دی لینک

سوئیچ شبکه دی لینک چیست و چه کاربردهایی دارد

امروز در این مقاله به معرفی سوئیچ شبکه دی لینک خواهیم پرداخت، در حالی که در ابتدا به توضیح مختصری در رابطه با سوئیچ شبکه و انواع سوئیچ شبکه همراه شما عزیزان خواهیم بود. سوئیچ شبکه، دستگاه های درون شبکه را متصل کرده و بسته های داده را فقط به دستگاهی که برای آن در نظر گرفته شده است که ممکن است سوئیچ دیگری، روتر یا رایانه کاربر باشد ارسال می کند، نه به شبکه های چند دستگاه.

سوییچ شبکه با اتصال همه دستگاه ها از جمله رایانه ها، چاپگرها و سرورها در یک شبکه تجاری کوچک، اشتراک گذاری منابع را آسان می کنند و همچنین به لطف یک سوییچ شبکه، این دستگاه های متصل می توانند اطلاعات را به اشتراک بگذارند و بدون در نظر گرفتن مکان آنها در ساختمان یا محوطه دانشگاه با یکدیگر صحبت کنند. ایجاد یک شبکه تجاری کوچک بدون سوئیچ برای اتصال دستگاهها به یکدیگر امکان پذیر نیست.

همانطور که یک سوییچ چندین دستگاه را برای ایجاد یک شبکه متصل می کند، یک روتر نیز چندین سوئیچ و شبکه های مربوطه را متصل می کند تا یک شبکه بزرگتر را تشکیل دهد، این شبکه ها ممکن است در یک مکان واحد یا در چندین مکان باشند. هنگام ایجاد یک شبکه تجاری کوچک، به یک یا چند روتر نیاز دارید. روتر علاوه بر اتصال چندین شبکه به یکدیگر، بهدستگاه های تحت شبکه و چندین کاربر نیز امکان دسترسی به اینترنت را می دهد. در نهایت، یک روتر به عنوان یک توزیع کننده عمل می کند، ترافیک را هدایت می کند و کارآمدترین مسیر را برای اطلاعات، در قالب بسته های داده، برای سفر در سراسر شبکه انتخاب میکند.

به طور کلی میتوان گفت یک سوئیچ شبکه داده ها را بین دستگاه های موجود در شبکه خانگی یا اداری شما منتقل می کند. و پورت های بیشتری را به شبکه موجود اضافه می کند تا بتوانید دستگاه های بیشتری را متصل کنید. همچنین رکوردی از دستگاه های متصل به آن نگه می دارد، بنابراین داده ها می توانند به دستگاه صحیح هدایت شوند. به علاوه یک سوییچ شبکه می تواند به عنوان پل بین دو شبکه محلی استفاده شود.

برای مشاهده ی ادامه ی توضیحات روی سوئیچ شبکه دی لینک کلیک نمایید.